Obchodní podmínky

Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel a prodávajícího.

Prodávající: Tomáš Resl

sídlem: Kunětická 115, 530 09, Pardubice - Cihelna

zapsán v živnostenském rejstříku Magistrátu města Pardubic

IČO: 18049516

Email: DilnaDivokych@email.cz

Telefon: 774 678 715

Web: www.dilnadivokých.cz

Doručovací adresa: Tomáš Resl, Černá u Bohdanče 135, 533 41

(dále jen „prodávající“)

 

I

Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva je uzavírána v českém jazyce. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy, hradí kupující sám. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.

Kupní smlouva se uzavírá přijetím objednávky prodávajícím. Potvrzení přijetí objednávky je doručeno na e-mailovou adresu kupujícího. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího.

II

Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Odeslat objednávku“. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.

Informace o zboží, včetně cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu internetového obchodu. Cena dopravy zboží je uvedena v sekci Košík při zadávání objednávky. Uvedené ceny jsou konečné. Prodávající není plátcem daně z přidané hodnoty. Obecné informace týkající se způsobu použití a údržby nabízeného zboží jsou uvedeny v sekci Informace. Tyto informace jsou nedílnou součástí popisu výrobků a kupující je povinen se s nimi seznámit.

III

Cenu zboží a náklady spojené s dodáním zboží dle objednávky je kupující povinen uhradit do 14 dnů bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č. 670100-2222920821/6210.

Prodávající nepožaduje od kupujícího předem žádnou zálohu. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.

Prodávající je povinen odeslat nejpozději do 14 dnů od připsání platby, zboží uvedené v objednávce na adresu zadanou kupujícím. Prodávající vystaví kupujícímu doklad o prodeji zboží, který je odeslán společně se zbožím.

Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží okamžikem jeho převzetí. Pokud kupující zboží nepřevezme, je povinen uhradit náklady na jeho opětovné doručení.

Kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí zboží. Kupující může odstoupit od smlouvy jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči prodávajícímu. Prodávající doporučuje odstoupení oznámit na svou emailovou adresu. Kupující je povinen odeslat zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy na doručovací adresu prodávajícího.

Kupující musí vrátit prodávajícímu zboží nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu.

Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.

Pokud prodávající vracené zboží nepřevezme, je povinen uhradit náklady na jeho opětovné doručení. Prodávající vrátí nejpozději do 14 dnů od vrácení zboží, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od kupujícího přijal, na stejný bankovní účet, ze kterého je přijal.

Prodávající je též oprávněn od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím. Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy zašle prodávající na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce a vrátí nejpozději do 14 dnů všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od kupujícího přijal, na stejný bankovní účet, ze kterého je přijal.

IV

Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).

Prodávající zodpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal

  • má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
  • se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
  • zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
  • je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
  • zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vadného plnění v době dvou let od převzetí zboží. Vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil.

V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat

  • výměnu za nové zboží,
  • opravu zboží,
  • přiměřenou slevu z kupní ceny,
  • odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny.

Prodávající je ze zákona povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající doporučuje kupujícímu oznámit požadované řešení reklamace emailem a po dohodě odeslat zboží na doručovací adresu prodávajícího.

Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. 

Kupující má právo odstoupit od smlouvy,

  • pokud vadu nelze odstranit, anebo nebyla odstraněna do 30 dnů,
  • pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě,
  • při větším počtu vad zboží.
  • pokud je vada podstatným porušením smlouvy

Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.

K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.

Evropské spotřebitelské centrum Česká republika se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

V

Správcem osobních údajů podle čl. 4 bod 7 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen: „GDPR”) je prodávající. (dále jen: „správce“).

Správce nejmenoval pověřence pro ochranu osobních údajů.

Ze strany správce nedochází k automatickému individuálnímu rozhodování ve smyslu čl. 22 GDPR.

Správce prohlašuje, že přijal veškerá vhodná technická a organizační opatření k zabezpečení osobních údajů.

Osobními údaji se rozumí veškeré informace o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě; identifikovatelnou fyzickou osobou je fyzická osoba, kterou lze přímo či nepřímo identifikovat, zejména odkazem na určitý identifikátor, například jméno, identifikační číslo, lokační údaje, síťový identifikátor nebo na jeden či více zvláštních prvků fyzické, fyziologické, genetické, psychické, ekonomické, kulturní nebo společenské identity této fyzické osoby.

Správce zpracovává osobní údaje, které získal na základě vyplnění objednávky kupujícím. Jsou to jméno, příjmení, adresa, email a telefon kupujícího. 

Zákonným důvodem zpracování osobních údajů je plnění smlouvy mezi kupujícím a správcem podle čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR a splnění právní povinnosti správce podle čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR.

Účelem zpracování osobních údajů je výkon práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi kupujícím a správcem a také plnění právních povinností vůči státu

Správce uchovává osobní údaje po dobu nezbytnou k výkonu práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi kupujícím a správcem a uplatňování nároků z těchto smluvních vztahů (po dobu 10 let od ukončení smluvního vztahu).

Příjemci osobních údajů jsou osoby podílející se na dodání zboží.

Nařízení GDPR dává kupujícímu mimo jiné právo obrátit se na správce a chtít informace, jaké osobní údaje zpracovává, vyžádat si přístup k těmto údajům a nechat je aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování, požadovat kopii zpracovávaných osobních údajů, požadovat v určitých situacích výmaz osobních údajů a v určitých případech má kupující právo na jejich přenositelnost. Proti zpracování na základě oprávněného zájmu lze vznést námitku. 

VI

Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.

Prodávající není ve vztahu ke kupujícím vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) Občanského zákoníku.

Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.